Priča o šumadijskom brendu Heli Handmade kreće iz želje jedne mame da svet svog deteta učini što vedrijim i lepšim. Kreirajući unikatnu garderobu i jedinstvene aksesoare za svoju bebu njen hobi igrom slučaja prerasta u uspešan modni biznis. Kako je izgledao put uspeha priča nam Snežana Kocanović, nekadašnja zdravstvena radnica, a danas ponosna vlasnica brenda Heli Handmade. Zahvaljujući donaciji Evropske unije preko programa EU PRO, Snežana je unapredila svoju proizvodnju i danas živi svoj san, koračajući hrabrim koracima dalje u budućnost.
Nakon porodiljskog odsustva, Snežana ostaje bez posla. Uprkos upornom traženju novog zaposlenja, ova mlada mama nailazi na zatvorena vrata. „Aktivno sam tražila posao, ali su se svi moji pokušaji završavali bezuspešno. I onda sam rešila da tu situaciju sagledam iz drugačije perspektive. Jeste da nisam zarađivala novac, ali sam sa druge strane imala slobodno vreme koje sam konačno mogla da posvetim svojoj novorođenoj bebi“, započinje svoju priču Snežana Kocanović. „Kao i svaka mama, bila sam u potrazi za lepom i jedinstvenom odećom za bebu, ali nisam uspevala da joj kupim ništa što mi se sviđalo. I tako dolazim na ideju da umesto konfekcijske garderobe kupim parče materijala i probam sama da joj sašijem nešto. Tako nastaje moja prva bebi kapica.“
Snežana nije ni sanjala da će joj ovaj momenat odrediti dalji profesionalni put.
„Nakon prve kapice, počela sam da šijem i druge stvari za moju bebu. Ubrzo su mi se javile komšinice i prijateljice, koje su se oduševile mojim kreacijama, i molile me da krenem da šijem i za njihovu decu“, nastavlja svoju priču Snežana i dodaje da od tog trenutka njen mali hobi počinje da dobija oblik pravog posla. Uz suprugovu pomoć, na kredit prvo kupuje mašinu za vez, pa onda i još jednu veću mašinu koja joj omogućava da znatno proširi asortiman proizvoda a onda i ostvari saradnju sa drugim firmama koje su čule za njenu proizvodnju.
Bez iskustva u preduzetničkim vodama, Snežana shvata da su joj za opstanak na tržištu potrebne veće mašine. Tako kreće da se informiše o raznim mogućnostima razvoja sopstvenog poslovanja koje se nude kroz pomoć malim i srednjim preduzećima.
„Potražnja je postajala sve veća, a ja sam i dalje radila u maloj devojačkoj sobi i nisam znala kako da dođem do dodatnih sredstava za razvoj biznisa. Krajem 2019. godine saznajem za EU PRO javni poziv i odlučujem da konkurišem za bespovratna sredstva Evropske unije. Nisam polagala velike nade da ću uspeti, ali me ništa nije koštalo da pokušam. Ubrzo sam saznala da sam prošla na konkursu i time moj mali biznis konačno dobija mogućnost da preraste u ozbiljnu proizvodnju“, radosno nam priča Snežana.
Zahvaljujući donaciji Snežanin hobi prerasta u pravi mali biznis i tako nastaje brend Heli Handmade. Posao je vremenom krenuo da se intenzivno širi pa je proizvodnja uključila i prvu radnicu. Sa ovim unapređenjima Heli Handmade planira da asortiman proširi na proizvodnju peškira i ogrtača za bebe.
Kako je u sklopu projekta pružanja pomoći kroz EU PRO program obavezni deo i društveno-odgovorna aktivnost preduzeća, Heli Handmade donira vrtiću „Poletarac“ u Kragujevcu peškire sa logoom vrtića. “Želja mi je bila da svojim malim doprinosom poboljšam uslove u vrtiću za naše mališane“, završava svoju priču Snežana.
Preduzeće Heli Handmade planira da u budućnosti unapredi svoju internet prodaju kreiranjem foto kataloga koji će plasirati firmama pa i predstavljanjem celokupnog asortimana tržištu. U planu je i zapošljavanje novih kadrova i dalje razvijanje brenda.
Evropska unija je u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije preko programa EU PRO podržala preko 200 mikro i malih preduzeća i preduzetnika sa više od 4,3 miliona evra. Od toga čak 68 preduzeća su u vlasništvu žena. Bespovratna EU sredstva su iskorišćena za nabavku nove opreme uz koju su preduzeća unapredila proizvodnju i konkurentnost i do sad su otvorila više od 480 nova radna mesta, među kojima je zaposleno 215 žena.
Aktivnosti EU PRO-a, programa koji doprinosi ravnomernijem društveno-ekonomskom razvoju Srbije, Evropska unija podržava sa ukupno 25 miliona evra. Program ima za cilj da doprinese povećanju konkurentnosti mikro i malih preduzeća, poboljšanju poslovnog okruženja i unapređenju socijalne kohezije u 99 jedinica lokalne samouprave, u dva regiona: Regionu Šumadije i zapadne Srbije i Regionu južne i istočne Srbije. Aktivnosti na terenu sprovodi UNOPS.